Alla inlägg under april 2014

Av siggemckvack - 26 april 2014 12:11

Just nu:

Av siggemckvack - 23 april 2014 20:29

I måndags gjorde jag och Sigge tvärt om mot resten av Sveriges befolkning som njöt ute i solen, och gick på bio. Vi fick hela salongen för oss själva. Vi såg Bamse och tjuvstaden, som var riktigt bra. Modern tecknad Bamse med den rätta Bamsekänslan. Som vuxen var det roligt att försöka känna igen rösterna från tex Magnus Härenstam och Morgan Alling.

Av siggemckvack - 22 april 2014 19:42

Påsken tillbringades mestadels hos mamma och Bertil i Örsundsbro. Det blev påskmiddag med syrran och Philip, påskägg till barnen, godisätande, lekparkshäng, Twilight-tittande, korvgrillning med pappa och Anna-Lena, kräftpizza i Eskilstuna, biobesök och förstås en massa tid i den härliga solen.

Av siggemckvack - 13 april 2014 20:14

På senaste tiden har Sigge gått från att leka med färdigbyggda (byggda av mig efter beskrivning) legobilar till att bygga egna:

Av siggemckvack - 13 april 2014 11:07

- två apor, två elefanter och två kaneler, sa Sigge.

Av siggemckvack - 12 april 2014 22:11

Idag fick Sigge plocka lite lördagsgodis i affären, och jag blev aningens full i skratt när han bara valde "pensionärsgodis" som engelsk konfekt, punschpraliner och polkagrisar. Vår lilla farbror!

Av siggemckvack - 12 april 2014 22:08

Nu verkar Sveagumman ha tillfrisknat. Igår eftermiddag började hon vilja ha chips, Provivadryck och isglassen som jag köpt på inrådan av en ssk på 1177. Och idag är det vår gamla vanliga Svea igen, förutom att aptiten inte är lika stor. Skönt att det vänt! I torsdags var hon så matt att hon somnade lite varstans:

Rebecka och Joakim är här i helgen, och det piggar upp Svea, och Sigge med för den delen. Sigge ser sååå mycket upp till dem, särskilt Jocke. Han vill göra precis som dem. Till frukosten tittade han vad Jocke valde och så tog han exakt samma, och vid middagen bröt han ihop för att hans servett inte låg likadant som Rebeckas. Hi hi.

Själv har jag cyklat in till stan och hem igen, sammanlagt 3,7 mil. Vägen dit var som en dröm med många utförsbackar, vinden i ryggen och härligt soligt väder. Hemvägen var däremot rena mardrömmen. Det blåste motvind hela vägen, och då menar jag typ storm-motvind! Första gången jag har cyklat i en nedförsbacke med känslan av att cykla uppför. Trodde aldrig vi skulle komma hem, Sara och jag. Nu på kvällen ligger jag här i soffan med värkande lår.

Av siggemckvack - 9 april 2014 21:22

Så kör vi en runda magsjuka också...

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards