Alla inlägg under september 2014

Av siggemckvack - 29 september 2014 08:10

Det blev väldigt tyst i hallen när jag stökade i köket i morse. Sen kom en väldigt nöjd Svea som rotat i min möss-och vantlåda och hittat allt fint som min mamma stickat. Halsvärmaren hamnade runt midjan, hi hi.

Av siggemckvack - 27 september 2014 13:32

Idag har jag ägnat en timme åt en av mina favorithobbys - gå på loppis.   

Det var barnloppis i Vikingstad, så jag åkte dit för att hitta lite höst- och vinterkläder åt barnen. Träffade massor av folk jag känner så det var roligt och socialt också. Jag gjorde några bra köp tycker jag:

 

Fodrade gummistövlar till Svea och ett par Kavat-vinterstövlar till Sigge. De var ganska använda, men funkar nog till Sigge också. De höll tätt iaf, för det provade jag när jag kom hem. En Didriksson vinteroverall till Sigge, "jättesnygg" var Sigges omdöme. En klänning, två par canvasbyxor och en långärmad tröja, allt av märket Me & I. Så blev det ett stor golvpussel också.

Av siggemckvack - 21 september 2014 13:48

I helgen har mamma, syrran och Philip varit här. Och så förstås deras lilla Sigrid som vi äntligen fick träffa! Tre veckor har hon hunnit bli. Pytteliten, hon väger nu strax över 3 kg.

I går kom även farfar, och då hade vi kalas för Svea. Fikade på bullar, jättelyckade chocolate chip cookies och en tjusig tårta.

Svea fick en docka med tillbehör som napp och potta mm, ett slags pussel, ett dockskåp och en springcykel. Cykeln var lite i största laget nu, men till våren kommer hon kunna susa fram på den.

Frida och Philip hade med sig ett gammalt Lundby dockhus med möbler (ett annat än det Svea fick i present) som Philips mamma inte ville ha kvar, så nu har vi två dockhus plötsligt. Barnen har lekt massor med dem. Mormor var snäll och köpte två dockor till Lundbyhuset. Det andra dockhuset hade en familj som ingick.

Av siggemckvack - 18 september 2014 21:15

Hipp hurra för vår stora tjej som fyller 2 år idag!

Det blir kalas med närmaste släkten på lördag. Idag firade vi lite på morgonen med sång, paket och frukost på Sveas rum. Hon sover fortfarande i spjälsäng så frukost på sängen gick inte, hi hi.

Efter jobb och förskola var vi till Maxi och handlade och sen var vi in på Ikanohuset och åt middag. Barnen mumsade pannkakor med sylt och grädde. Jättenöjda och glada barn, och därmed föräldrar.

Av siggemckvack - 9 september 2014 18:59

Barnen myser och tittar på Katten i hatten på Bolibompa. Ser ut som att det börjar bli läggdags...

Av siggemckvack - 9 september 2014 18:55

Har hjälpt mamma att snygga till en liten lådsats som hon köpte på loppis. Nu är den vit med svarta lådfronter. Den svarta färgen är griffelfärg så mamma kan skriva vad som ska ligga i varje låda. Det är tänkt att mamma och Bertil ska förvara laddsladdar och annat smått och gott som gärna hamnar på hallbyrån, i den.

Av siggemckvack - 6 september 2014 20:19

Vi hänger i soffan, tittar lite på Postkodmiljonären och pratar. Barnen äter lördagsgodis. Till och med Sigge som varit hängig med feber sen i går kväll och knappt ätit nåt på hela dagen. Efter en dos Panodil piggade han på sig och blev godissugen.

Svea råkade välta soffbordet(!), det står på tre ben och är därmed lite mer lättvält än ett bord på fyra ben. Det resulterade i att dammsugaren fick komma fram för vi fick inte upp allt smågrus som pryder ljuskopparna.

Av siggemckvack - 4 september 2014 21:26

När jag lämnar Sigge på förskolan får Svea vänta i bilen. Idag när jag kom ut till bilen hade hon hittat en keps och satt på sig. Så nöjd!

Hon tar ALLTID av sig skor och strumpor i bilen så man får stå och krångla på dem när man kommit fram.

I morse när hon fått på sig kläder klappade hon sig på klänningen och sa "jag är FIN" .

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards