Alla inlägg under juni 2014

Av siggemckvack - 29 juni 2014 21:51

Förra söndagen åkte Daniel till Varberg och hämtade hem husvagnen som vi till sist bestämde oss för att slå till på. Vi fick ta den som den stod med allt innehåll på köpet. Så i veckan har vi ägnat varje kväll åt att skura vagnen från golv till tak och rensa ut allt vi inte vill behålla. Vi har nästan fyllt hela släpvagnen!

I går testade vi att sätta upp förtältet hemma i trädgården. Ingen av oss hade en aning om hur man gör och det fanns ingen instruktionsbok, men med lite hjälp av youtube så löste vi det.

Idag drog vi iväg med husvagnen till Borensberg för att provcampa lite. Borensberg ligger ca 20 min hemifrån, så det är perfekt eftersom jag ska jobba i veckan. Vi har det riktigt mysigt!

Av siggemckvack - 27 juni 2014 21:20

Idag fick barnen vara lediga från sina förskolor eftersom Daniel var ledig på dagen. Han är nämligen och jobbar på Bråvallafestivalen nu ikväll istället. Men han behövde åka innan jag hade slutat jobba så då fick barnen komma och vara med på mitt jobb ett par timmar. Nu är de lediga i sex veckor, och Daniel också när han kommer hem ikväll! Själv får jag nöja mig med fyra veckor, och jobbar en vecka till nu.

Av siggemckvack - 25 juni 2014 12:25

Igår var jag och barnen på biblioteket för att låna böcker. Vi brukar göra det ungefär en gång i månaden. Barnen sitter och ritar och pusslar, och så läser vi några böcker tillsammans. Leta böcker att låna hem brukar falla på min lott, även om Sigge ibland har önskemål om en specifik bok.

På biblioteket har de en snurra med nya barnböcker till försäljning. De brukar kosta ca 40 kr, så det är billigt. Igår sålde de dock ut alla de där böckerna för 20kr styck! Klart jag inte kunde motstå det. Perfekt att ha hemma och ge bort som present tänkte jag först men nu vet jag inte om jag verkligen vill ge bort dem. Kanske Svea och Sigge kan få varsin i sommarpresent när de går på semester på fredag.

Tänk, alla de här böckerna för 120 kr.

Av siggemckvack - 24 juni 2014 18:34

Av den här bilden att döma kan man tro att vi har ätit jordgubbar och socker till efterrätt ikväll.

Men nej, det är jordgubbar och ... Salt! Så kan det gå när man lämnar barnen vid köksbordet med en ask jordgubbar medans man själv går och viker tvätt i tvättstugan vägg i vägg.

Av siggemckvack - 22 juni 2014 21:30

Titta, det dök upp en bild på mig från förra helgens bröllop. Det var ju till och med hela familjen på samma kort. Det händer inte ofta. Tack Sofia! (jag har klippt lite i den dock)

 

Av siggemckvack - 21 juni 2014 21:26

Midsommar firades i Stockholms skärgård med min syster Frida och hennes Philip, och ett helt gäng familj och vänner till Philip. Vädret var ju inte så fantastiskt, men vi hade en fin midsommarafton ändå. God mat, fina barn, dans runt stången mm. Barnen blev så ompysslade av de "stora" barnen i 9-13 årsåldern, och det njöt de förstås av. 

   

Efter dansen var det olika tävlingar, såsom pankaksätning och säckhoppning, och fiskdamm för barnen. Daniel deltog i säckhoppningen:


I förmiddags åka vi båt till Vaxholm och gick och strosade där en stund innan vi satte oss och åt lunch på ett ställe. God mat, men dålig service. Sen åt vi lite glass innan vi for tillbaka till ön, och sen fortsatte hemmåt.

 
 


Av siggemckvack - 19 juni 2014 10:00

I tisdags när jag slutade tidigt åkte jag och barnen till Leos lekland. Vi hade inte varit där innan, men blev positivt överraskade. Det var fräscht och så var en tisdagseftermiddag den perfekta tidpunkten. Det var vi och ca 5 andra barn med sina föräldrar som var där. 


Jag fick förstås vara med och klättra precis lika mycket som barnen, så det blev nästan som ett träningspass. Svea hängde med bra och var nästan tuffare än storebror på vissa sätt. Riktigt roligt tyckte vi att det var alla tre.


Minihörnan, för yngre barn, som är på bilden nedan tillbringade vi bara ca 10 minuter i. Övrig tid var vi i de stora klätterställningarna och åkte rutschkanor ända uppifrån taket och ner tex. 

 

Av siggemckvack - 18 juni 2014 14:00

Vi sov över i Skåne, och for hemmåt på söndagen. Vi tog en "liten" omväg över Varberg och Borås för att titta på en husvagn vi var intresserade av. Vi har fått för oss att vi ska prova på husvagns-/campinglivet förstår ni. Jag är uppväxt med att tillbringa sommaren i husvagn så jag har försökt övertala Daniel i hur många år som helst att vi ska prova, men han har varit ganska motsträvig. Vet inte om det är åldern som gjort att han ändrat sig nu...hi hi. 


Husvagnen är gammal, men det var väldigt fin och välvårdad. Efter mycket om och men hade vi (Daniel) prutat ner priset och vi bestämde oss för att slå till. Men när vi kopplat på husvagnen på bilen så fungerade inte blinkersen och några andra lysen. En väldigt enträgen man försökt hjälpa oss att få ordning på det, och timmarna gick. För att göra en lång historia kort så blev det ingen affär till sist.


Klockan hade blivit mycket, ungarna var hungriga och gnällde i baksätet och jag hade migrän, så vi stannade på första bästa mack och köpte korv med mos. Klockan 21 var vi hemma, nio timmar efter att vi lämnat Attarp i Skåne. 


 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards