Alla inlägg under december 2012

Av siggemckvack - 31 december 2012 13:30

Sigge har sovit hos farfar inatt och han är kvar där än. Vi andra har varit och shoppat lite kläder inför kommande dop. Nu ska jag till jouren på sjukhuset med mitt ben som svällt upp från mitt onda knä och ner. Skönt att de kollar så det inte är en propp eller nåt annat otäckt. Sen hämta Sigge och åka hem för att förbereda inför kvällens nyårsmiddag med vänner.


Gott nytt år!!

Av siggemckvack - 29 december 2012 16:24

Idag har vi städat ut julen här hemma. Granen barrade så grymt mycket så den kunde inte få vara kvar, och då var det lika bra att städa bort det övriga också. Ganska skönt tycker jag att det är, även om grejerna brukar få vara kvar över nyår i alla fall. Stjärnorna och ljusstakarna lät jag stå kvar i fönstren ändå. Sen har vi storstädat huset också, men när det bara var golvtorkningen kvar så tog energin slut. Den sparar vi tills i morgon. 


Svea har sovit utomhus i nästan fyra timmar så vi hann städa i lugn och ro. Sen spelade vi fiskespelet med Sigge, som han hade fått i julklapp. Det var ganska svårt för honom att fiska upp fiskarna, men det var roligt ändå. Jag tog med mig Sigge och åkte till affären i Ljungsbro och så stannade vi på macken och hyrde en film till mig och Daniel som vi ska se ikväll. Det blev ännu en Johan Falk-film. De är riktigt bra.


Bjuder på ett par bilder på barnen från igår:


   

Av siggemckvack - 28 december 2012 14:45



 

Av siggemckvack - 28 december 2012 09:45

Den efterlängtade blå mattan är på plats och tågbanan med alla nya delar är ihopbyggd. Lycka!

 

Av siggemckvack - 27 december 2012 19:00

Vi träffade mina kusiner och deras familjer utanför Enköping. Vi har ju alla barn födda 2010, så det är så roligt att ses med barnen. Vi fikade och pratade och tog familjekort på uppdrag av släkten.


Förresten så har mitt knä blivit sämre igen i julhelgen, och på annandagen hade jag jätteont och var svullen och benet hade stelnat i lite böjd ställning precis som förra gången. På natten vaknade jag halv fyra och hade så ont att jag inte kunde röra mig! Jag skakade i hela kroppen för att jag spände mig så mycket och det gick liksom inte att slappna av.  Jag fick väcka Daniel två gånger för att hämta smärtstillande och kortisontabletter. Kudden var jag tvungen att lägga mellan knäna, och då ville jag inte väcka Daniel igen för att hämta en till kudde så jag fick sova utan huvudkudde. Det tog en bra stund innan jag kunde somna om. Sådär på julen går det ju inte att få tag i nån på reumatologen. Som tur är så känner vi vår husläkare Marika även privat, så jag ringde henne för att kolla om jag kunde öka kortisondosen tills jag fick komma till min reumatolog. Det kunde jag sa hon, så nu är läget något bättre om än inte helt bra. 


Vi åkte hem till Linköping på eftermiddagen, och då raka vägen till barnens farfar. Han bjöd på middag. Stekt fisk, pressad potatis, sås och ärtor. Väldigt gott efter all julmat! Där blev det fler paket till barnen. Svea fick ett set med tallrikar och pipmugg, och Sigge fick bla delar till sin tågbana. Tack farfar!

 


Sen hem till vårt eget kära hem!


Av siggemckvack - 27 december 2012 17:48

På juldagen började vi med en stadig frukost bestående till stor del av julmatsrester. Sigge och jag åt tex ris a la Malta istället för gröt, hi hi.

 


Sen åkte vi till pappa och Anna-Lena i Uppsala. Där gick vi på en liten promenad, åt lunch och fikade. Det blev förstås lite julklappar även där. Sigge fick ett bilgarage (som jag har ägnat åtminstone två timmar åt att montera idag) och pussel. Svea fick gosedjur och kläder. Tack ska ni ha, pappa och Emelie och Maria!

 


Vi åkte tillbaka till Sigtuna på kvällen där vi hade myskväll med julgodis och Johan Falk-film.

Av siggemckvack - 27 december 2012 13:47

Eftersom vi var magsjuka veckan innan julafton så var det osäkert in i det sista om vi skulle kunna åka iväg till jul som vi hade tänkt. Det ska ju gå 48 timmar från det att man är symptomfri tills man träffar folk, så vi fick senarelägga resan lite. Egentligen hade vi tänkt åka upp till min pappa dagen innan julafton, men nu fick vi åka dirket hem till min syster på julaftonsförmiddagen. Syrran och hennes kille flyttade in i sitt nya hus i Sigtuna bara några dagar innan jul så det hade jobbat som bara den för att få hemmet så klart och juligt som möjligt. Väldigt bra jobbat måste jag säga!


Mamma och Bertil, samt Philips familj kom också och firade med oss.


 


Tomten kommer! Sigge tyckte det var spännande. Han var inte rädd, men höll sig på lite avstånd från tomten.

 


Trötta men nöjda, senare på kvällen:


Oj så mycket julklappar barnen fick! Sigge fick flera pussel, Duplo, pyjamas, tågstation till tågbanan, doktorsväska med innehåll mm, Svea fick kläder, leksaker, knoppussel mm. Tack alla!





Av siggemckvack - 24 december 2012 11:33

Sigge stylar Tomten i ett spel på iPaden. Tjusig va?

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards