Alla inlägg den 22 maj 2013

Av siggemckvack - 22 maj 2013 20:27

Oj vad jag har varit dålig på att fota på sista tiden. Jag har liksom vant mig av med det under veckorna som jag hade lånetelefon. Jag får se till att skärpa mig.


Idag har jag varit till Sigges förskola 3(!) gånger. En gång för att lämna honom, sen hämta honom och sen var det familjefest på kvällen. Festen var trevlig som vanligt med tipspromenad, uppträdande med barnen, korv och fika och mingel med andra familjer. Tur med vädret hade vi. Det hade regnat eller iaf varit mulet hela dagen, men så sken det upp lagom till festen. Sigge deltod i uppträdandet, till skillnad från luciatåget i vintras. Han sjöng inte mycket, gjorde rörelserna lite sporadiskt, men han var iaf med och stod därframme under hela uppträdandet. Svea kröp under tiden omkring på gräset och tittade på folks ringar, klockor och skosnören. En bra kväll. Lite trist bara att Daniel var tvungen att jobba och inte kunde komma, men så är det ju på våren när Daniel har mycket på firman. 


Idag har Sigge sagt lite roliga saker. Han har nog inte menat att vara rolig, men jag tyckte han var det. Först sa han att han önskar sig Hello Kitty-kalsonger (finns det?) och en liten lampa (ficklampa) ifall det kommer lejon. Det där med Hello Kitty måste han ha snappat på förskolan, för det är inget vi har pratat om här hemma. Och det är ju alltid bra att vara förberedd om det skulle dyka upp ett lejon liksom.


När jag höll på att duka av frukostbordet så sjöng jag ganska högt (Robins låt). Då sa Sigge "Sluta sjunga. Jag måste prata (om) när jag var liten". Då ville han att jag skulle berätta om när han var liten. Så vi pratade om när vi var i Thailand när han var liten, att han fick feber då med blev frisk sen, att han åt bla omelett, soppa och pommes mm. Så pratade vi om när han hällde en tallrik mat i pannan och om att morfar hade matat honom med nappflaska. Väldigt spännande att höra om tyckte Sigge.


December 2010. Sigge var 10 månader:

 



Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards