Alla inlägg den 17 juni 2012

Av siggemckvack - 17 juni 2012 18:15

Jag har länge velat ha en iPad, och nu äntligen köpte vi en i fredags. Är supernöjd än så länge. Det är så smidigt att ha den på nedervåningen och kunna bära omkring den hur som helst. Vi har ju en bärbar dator annars också, men den är så stor och klumpig och har dåligt batteri så att vi använder den som en stationär. Den står på sin plats på ovanvåningen.


En annan anledning till varför jag velat ha en iPad är för att Sigge ska kunna spela och lära sig hur den funkar. Han älskar ju tex att bläddra i mitt fotogalleri på telefonen. Än så länge har jag mest laddat ner några gratisappar till honom, och såna småversioner som går att utöka om man betalar några kronor. Det är oerhört populärt hos Sigge!

 

Av siggemckvack - 17 juni 2012 11:45

Vilket konstigt väder det är nu alltså. Inte känns det som juni inte. Sol och regn om vartannat, och inte särskilt höga temperaturer. Det är ju tur att det ändå kommer lite fina solstunder mellan skurarna så att man kan var ute och leka. Daniel och Sigge var ute en lång stund på eftermiddagen igår, medan jag låg på soffan och vilade och glodde på en repris av nåt avsnitt ur en serie om en barnmorska i East End för länge sen. Sen kom dom och hämtade mig för då ville de visa vad de höll på med. Granntjejen Ebba och hennes mamma hade kommit över så de lekte tillsammans på vår baksida. Sen hade Ebbas pappa kommit också, och han hade med sig en pytteliten cross som mina grabbar förstås hade provat. Sigge älskade det, och ville att jag skulle komma och titta, så det gjorde jag förstås.

  




























Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards