Alla inlägg den 14 juni 2012

Av siggemckvack - 14 juni 2012 16:00

Sigge pratar med mormor i telefonen. Han är mycket mer pratsam när det är på låtsas än när han faktiskt pratar med henne i telefonen på riktigt.    

    

Av siggemckvack - 14 juni 2012 13:41

Nu i veckan när jag har varit hemma ett par dagar med Sigge har jag upptäckt att han kan en färg, nämligen gult! Det var när han hade duschat som vi tittade på motivet på hans handduk och pratade om det. Det föreställer Barbapappafamiljen, och jag pekade på Barbamamma och Barbapappa och frågade vad de hette. Sen pekade jag på alla de andra och sa att det var barnen. Då pekade Sigge på det gula barnet och sa "gul". Senare samma dag såg vi en amerikansk (gul) skolbuss på TV, och då sa Sigge "buss gul".


Idag när vi var på Apoteket satt Sigge i mitt knä vid disken och då pekade han på den gula kortläsar-knappen och sa "gul".  

Jag har inte tränat färgerna med Sigge, men på sista tiden har jag tänkt på att benämna färgerna när jag pratar. Exempelvis så har jag bett honom hämta den röda Volvobilen osv. Kanske är det därför han har lärt sig? Hur som helst så är det bara gul som fastnat än så länge. De andra färgerna verkar han inte ha greppat än.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards