Alla inlägg den 25 juni 2013

Av siggemckvack - 25 juni 2013 21:30

I går kväll åkte jag till Teliabutiken på Ikano-huset för att reklamera min telefon. Jag gillade verkligen min Sony Xperia S, men den hade ju krånglat med bildöverföringen till datorn ända sen den var ny, och nu var måttet rågat. De köpte tillbaka telefonen för dagens försäljningspris på den modellen, vilket innebar att jag fick lägga pengar emellan för att få en ny telefon. Jag hade bestämt mig innan att det var en iPhone jag skulle ha eftersom jag har en Macdator, men så lät jag mig ändå hoppas på att en annan Sony skulle funka (de har bättre kamera, det är därför jag gärna hade haft en Sony), vilket resulterade i att jag fick åka tillbaka idag på förmiddagen och byta igen. Men nu blev det en iPhone, och det verkar funka hur bra som helst.

 

Lyxigt med en kväll på Ikanohuset, utan familjemedlemmar med. Jag provade tusentals (kändes det som) bikinis och köpte två stycken. Känner mig oerhört nöjd. Dessutom råkade jag se att de hade "ta två, få billigaste paret för halva priset" på Eurosko, så jag kom även hem med ett par Tretorn-stövlar och ett par sandaler i ljusbrunt läder. 


Av siggemckvack - 25 juni 2013 20:23

Idag skulle det ju inte bli så fint väder hade jag hört. Men när vi kom upp i morse såg det ju underbart ut, så vi bestämde oss för att åka och bada idag med. Först var vi en tur till Ikano-huset, så vi kom väl till badet vid 12-tiden. Vi hade köpt "plocka-själv-sallad" på Willys som vi började med att äta. Gott! Sigge gillade att sitta och plocka med de ingredienser han hade valt till sin sallad. Populärast var oliverna, fetaosten, kräftstjärtarna och kycklingspettet. 

 

Svea hade inte sovit middag på förmiddagen förutom 10 minuter i bilen, så när hon fått en burk mat i magen var hon inte svår att söva. Vilket var jättebra för mig och Sigge, för då kunde vi bada obehindrat! Vi badade i den mellandjupa poolen där vattnet når precis till hakan på Sigge. Han hade armpuffar på sig och jag tror att han äntligen fattade vad de är bra för. 


Efter ett par timmar vaknade Svea och började krypa omkring och äta gräs, maskrosblad, klöverblommor, tusensköna mm. Då fick Sigge leka i plaskpoolen istället där han klarar sig mer självständigt. 

  

Det har helt klart skett några förbättringar på Valkebobadet sen jag var där sist för ett par år sedan. De har börjat värma upp poolerna med fjärrvärme och garanterar minst 23 grader i vattnet. Idag var det ca 25 grader. De har också börjat acceptera kortbetalning. Det visste jag inte om, så när vi skulle gå och köpa glass i kiosken fick bara Sigge glass eftersom jag endast hade 15 kr i kontanter. Men det kanske var lika bra...

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards