Alla inlägg den 27 december 2014

Av siggemckvack - 27 december 2014 19:09

När vi vaknade i morse var det riktigt mycket snö ute! Kallt var det också, och stundvis ganska dimmigt. Vi tog en mysmorgon med frukost (med hempressad apelsinjuice) och sen tittade jag och Daniel på första halvan av Hunger games medan barnen lekte. Jag har sträckläst boken Hunger games nu i jul, så nu var jag ju tvungen att se filmen också. Längtar lite tills barnen har gått och lagt sig så vi kan se fortsättningen hi hi. Ville inte se andra halvan när barnen var vakna eftersom jag misstänker att den kan vara rätt otäck.


Sen tog vi bilen bort till rinken i byn. Det är ju inte särskilt långt, bara några hundra meter, men det var smidigt att ta bilen när man ska ha skridskor och extravantar, hjälmar osv med sig. När vi kom fram var det ganska många bybor där redan. De höll på att skotta isen. Sigge och Daniel gav sig ut på sina skridskor. I början var Sigge lite rädd, men efter en stund hittade han tekniken igen. Det var annorlunda att åka på den här isen jämfört med konstisen (?) på ovalen där vi var förra veckan, mycket halare! 

 

De åkte och åkte, och jag och Svea promenerade lite på isen och snackade med folk. Några började grilla korv och fika, och då blev vi också sugna så jag kastade mig i bilen och åkte hem och fixade varm choklad och stektägg-smörgåsar. 

 


Sigge tyckte att det var om möjligt ännu roligare än förra gången. Han tröttnade aldrig. Till sist hade vi andra tre ledsnat i alla fall, så vi fick lova Sigge att vi skulle åka mer snart igen. Man ser att han blivit lite mer varm i kläderna här, tycker jag:


 

När vi kom hem stannade jag och Sigge ute och skottade uppfarten. Så här vackert var det ute:

 


Nu på kvällen har vi nästan 20 minusgrader ute. Hoppas det blir lite mer lagom utetemperatur till i morgon.


Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards