Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av siggemckvack - 12 oktober 2012 17:25

Daniel "körde iväg" mig hemifrån. Tyckte jag skulle få en stund på egen hand. Gulligt av honom. Så det blev en liten sväng på stan. Nu vilar jag benen på café Berget, men fikautbudet är knapert när man ska låta bli mjölk och kolsyra. Den här blev det så jag kan släcka törsten.

Av siggemckvack - 12 oktober 2012 15:25


Av siggemckvack - 12 oktober 2012 13:29

Rinnande vatten är tydligen lugnande. Märkte det här om dagen när jag duschade och Svea låg på en filt utanför, men det funkar visst på skötbordet också.

Av siggemckvack - 12 oktober 2012 12:36

Vilken smaksensation!

Av siggemckvack - 12 oktober 2012 10:45

Okej, nu verkar det inte bättre än att Svea har kolik. Det får mig att plötsligt längta tills hon är fyra månader, för då ska det visst försvinna. Senste veckan har hon på eftermiddagen/kvällen skrikit och skrikit, och oftast hjälper det inte ens att gå och bära. Hon lugnar sig lite när hon äter, men det kan hon ju inte göra hela tiden. I går började hon skrika runt kl 15, och jag gick och bar henne runt i huset, bytte blöja, matade mm. Inget hjälpte. Efter nån timme gav jag mig ut med vagnen och hon somnade tvärt och sov i exakt de 20 minuter som jag var ute. När Daniel kom hem vid 17.30 var jag lite halvt i upplösningstillstånd, men han tog över så att jag kunde gå och duscha. Sigge och farfar kom hem, och farfar bar Svea och då somnade hon och höll sig lugn i nån timme. Sen skek hon igen, jag fick henne att somna i famnen nån timme under kvällen, men i övrigt skrek hon till midnatt. Vid 22 gick jag och lade mig och sov med öronproppar. Daniel var uppe med Svea. Ett tag stod han ute i garaget och försökte få henne att somna i vagnen, för att inte väcka mig och Sigge.



BVC-sköterskan tycker också att det låter som kolik. För vissa barn kan mammans kost påverka, så nu är det mjölkfritt som gäller för mig, och allra helst ska jag undvika kolsyra, lök, kål, bönor och annat gasbildande. 


 





Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards