Alla inlägg den 5 november 2012

Av siggemckvack - 5 november 2012 22:00

De där platta paketen som jag köpte på IKEA i söndags...

 


....är nu hopmonterade (av mig själv med lite hjälp av Sigge) och står på plats i Sigges rum:

   


Vi har haft den lilla TV:n ståendes i garaget sen vi köpte ny sovrumstv, och en gammal DVD-spelar har vi också. Då kan ju Sigge lika gärna få ha dem på sitt rum tänkte vi. Så kan man sätta igång en film åt honom på helgmorgonen när man själv vill ligga kvar i sängen och dra sig en stund, men ändå är han nära. Hur som helst så behövde vi ha något att ställa TV:n på, och eftersom Sigges rum är rätt litet och vi måste utnyttja alla utrymmen så fick det bli ett skåp där man kan förvara leksaker.


SIgge har själv valt att det ska vara blåa fötter på skåpsbenen. Först ville han ha rosa, men så ändrade han sig precis när jag monterat de rosa så det vara bara att ta bort och göra om. 

Av siggemckvack - 5 november 2012 20:50

I morse när vi vaknade var det mörkt, ruggigt och regnigt så jag drog igång en brasa. Sen åt vi frukost i lugn och ro innan vi satte oss vid brasan en stund. Svea somnade till och jag och Sigge spelade Lotto.


   

Av siggemckvack - 5 november 2012 17:23

Nu fattar man ju varför de kallas så.

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards