Alla inlägg den 1 november 2013

Av siggemckvack - 1 november 2013 18:51

I onsdags kväll åkte jag och barnen ner på stan för att gå och få Svea vaccinerad mot hepatit. När vi kom fram så var det supermycket folk där så vi gick inte ens in. Istället gick vi och åt middag på ett taco-hak. Tänk så mysigt det blev. Sigge var så nöjd och åt bra av maten, och matade Svea från sin egen tallrik emellanåt. Och Svea satt länge i barnstolen utan att bli otålig, och åt bra hon också (fast det är ju mer regel än undantag), både burkmat och smakbitar från min och Sigges portion.


Sen gick vi tillbaka till vaccinationsstället, och då hade kön minskat så att vi vågade oss in. Svea hade blivit trött och var inte på sitt bästa humör och vagnen var ivägen för folk var den än stod, så jag blev lite lätt svettig av väntan. När det sen blev vår tur blev Svea jätteledsen och arg som ett bi av sprutan, så hon slingrade och vrålade hela vägen tillbaka till bilen i parkeringshuset. När vi kom fram till bilen var jag ännu lite svettigare av stress. Att sen få fast två barn i bilen, varav den ena gnällde och det andra tokskrek, få in vagnen samt väskor och mig själv i bilen medan en bil stod och väntade på min plats i ca 5 minuter och fler bilar samlades på kö därefter minskade ju inte direkt min stress. Att jag, efter att ha upptäckt att bilen som väntade stod så nära att jag inte kom ut från parkeringsplatsen och vägrade flytta på sig, sen gick ut och viftade ilsket åt föraren bakom är en annan historia.

 

Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards