Alla inlägg den 8 november 2013

Av siggemckvack - 8 november 2013 21:18

Idag fyller barnens farfar år, och det firade vi genom att bjuda ut honom på restaurang ikväll. Grattis Leif!


Vi var så nöjda sist vi var på Yogi (för två veckor sedan bara!), att vi gick dit även ikväll. Barnen var med också, och det är ju alltid en liten chansning om man ska få matro eller ej. Men oj så fint barnen har skött sig ikväll. Ett jämt flöde av naanbröd till Svea bara så var hon nöjd. Vårt lilla matvrak! Sigge valde lammgryta och åt jättebra han också. 

 

Jag åt lamm i en sås med spenat och kryddor, ris, naanbröd, raita och drack mango lassi. Mums.


Sigges lammgryta gav honom associationer till en bok vi har om en varg som tänker äta upp ett lamm, men sen blir de vänner och då kan ju inte vargen äta upp lammet. Så han lekte att han var vargen och jag lammet. När vi kom hem fick jag läsa den boken som godnattsaga, och sen skulle Sigge läsa den för mig. Hur gulligt var inte det?! Så stolt och glad jag blev när han berättade sagan med största delen av handlingen i rätt ordning och på vissa ställen kunde han komma ihåg hela meningar korrekt. Så roligt att höra hur mycket han faktiskt uppfattar när jag läser för honom. Den här boken läser vi bara ibland, så det är inte så att han har lärt sig den utantill. 


Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards