Alla inlägg den 10 december 2013

Av siggemckvack - 10 december 2013 16:00

Sigge lånar min mobil ibland och då hittar man sedan hans konstverk bland bilderna:

 

Av siggemckvack - 10 december 2013 09:15

Den senaste veckan har vi bakat både lussekatter och pepparkakor, Sigge och jag. Svea var också med på ett hörn. 


Det var faktiskt första gången jag gjorde egen pepparkaksdeg och det var ju himla enkelt. Jag brukar köpa deg annars för det är ändå ingen som äter upp pepparkakorna utan de blir liggande i en plåtburk till påsk nån gång då jag slänger dem. Det är mer själva bakandet som är grejen. Men i år blev den hemgjort alltså. Så får vi se om kakorna äts upp i år. 

   

Svea fick en klump deg som jag tänkte att hon kunde få känna på och kladda med. Men hon stoppade den direkt i munnen förstås, och gillade den verkligen. Jag fick skynda mig fram och minska ner klumpen lite så hon inte skulle äta så stor bit. Sen satt hon och tiggde mer tills vi hade bakat klart. 

 

Sigge var så nöjd över att äntligen få använda Pippi-kakformarna som jag köpte på loppis i våras. De var ganska svårt att baka pippikakor för de ville gå sönder hela tiden i benen och armarna. Jag tror inte att det ligger så värst många hela i kakburken, hi hi.


Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Skapa flashcards