Alla inlägg den 26 december 2013

Av siggemckvack - 26 december 2013 14:49

På juldagen kom Daniels syster och make (för de har faktiskt gift sig för bara ett par veckor sen!) och hängde med oss hela dagen. Hängde är verkligen bokstavligt talat, för maken till slödag har jag aldrig varit med om. Men oj så skönt! Barnen fick gå i pyjamas hela dagen, och vi tittade på dåliga filmer och TV-program hela dagen tror jag. Sigge och jag byggde med hans nya Lego, och Sigge spelade mycket på sitt nya trumset som han fick av Sofia och Bilal. På kvällen åt vi hemgjorda hamburgare som Daniel grillade ute, för vi var redan trötta på julmaten. Idag får det nog bli lite rester iaf. Så spelade vi ett för oss nytt spel som var lite krångligt först, men kanske berodde det på att vi var så många. Sen somnade jag i soffan till Sällskapsresan.

 

Av siggemckvack - 26 december 2013 14:37

Vi firade julafton här hemma med min mamma, Daniels pappa samt syrran och hennes sambo. Det blev en lugn och skön dag. Som brukligt när vi är hos oss gick vi en långpromenad och sen satte vi oss i bastun på förmiddagen. Sen var det julmat, Kalle och mera mat såklert. Höjdpunkten för Sigge var förstås när jultomten kom. Ingen av barnen var rädd för tomten, men nån kram fick han inte. Där gick gränsen. 

       

Barnen fick många paket. Sigge fick bla en dammsugare, spel, en riktig liten verktygslåda med verktyg i, en gitarr, en resväska med Blixten på och Lego. Svea fick böcker, kläder, ett barnbowlingspel, klossar mm. Oj vad de har lekt fint sedan dess! Sigge har varit flera timmar på sitt rum och lekt helt själv.


Vi vuxna gav inte så många paket till varandra, vilket vi hade bestämt sedan tidigare. Jag fick ett stort ljus från Yankee candle, en mössa, presentkort på kläder och en turban (!). Sen fick jag en tidig födelsedagspresent också - en bok.


Presentation


Sigge föddes 15 februari 2010 och Svea 18 september 2012. Bloggen finns för familj och vänner som inte har möjlighet att träffa Sigge och Svea så ofta, men andra nyfikna är förstås också välkomna! Jag som skriver är mamma Emma.

Sigge

Lilypie Kids Birthday tickers

Svea

Lilypie Third Birthday tickers

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards